Рекомендації

з психологічної підготовки до тестування

Учасникам тестування

По-перше, бажано пройти пробне тестування. Це сприяє психологічній адаптації до умов ЗНО та надає упевненості під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання, оскільки технічно відпрацьовується процедура заповнення бланків відповідей, стають знайомими формати тестових завдань. Крім того результат пробного тестування допомагає з'ясувати рівень своїх навчальних досягнень.

По-друге, дотримуватись кількох корисних порад:

Ø Введіть до інтер’єра своєї кімнати фіолетовий та жовтий кольори, які прияють збільшенню розумової активності.

Ø Сплануйте свої заняття. Чітко розподіліть час за темами.

Ø Розпочніть з більш складних тем.

Ø Після кожних 40-а хвилин занять відпочивайте мінімум 10 хвилин.

Ø Не намагайтесь запам’ятати на пам’ять весь підручник. Навчальний матеріал краще структурувати у вигляді схем , планів.

Ø Намагайтесь виконати якомога більше тестів з тренувальною метою.

Ø Тренуйтеся з секундоміром .

Ø Готуючись не думайте , що не впораєтесь навапаки малюйте собі «картину успіху».

Ø Потренуйтеся писати друкованими літерами.

Ø Пам’ятайте про своє право на апеляцію.

Ø Перед тестом відпочиньте, не навантажуйте себе в останній момент.

Ø Виконуйте тест в два кола. Не знаєте відповіді – залишайте питання і переходьте до наступного. Повернетеся до нього пізніше. Так ви встигнете набрати максимум балів, а потім зможете поміркувати і над тими, які вам довелося спочатку пропустити.

Ø Багато завдань можна швидше розв'язати, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які не підходять. Такий метод дозволяє концентрувати увагу всього на одній-двох ознаках (це легко), а не відразу на п'ятьох-сімох (що набагато складніше).

Ø Забудьте про невдачу у попередньому завданні, якщо воно виявилося вам "не по зубах". Думайте тільки про те, що кожне нове завдання – це шанс набрати бали.

Ø Читайте завдання до кінця. Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови завдання за "першими словами" і добудовувати його закінчення у власній уяві. Через це ви можете зробити помилки в найлегших завданнях.

Ø Навіть якщо вам здається, що ви допустили занадто багато помилок і просто завалили тест, пам'ятайте, що дуже часто таке відчуття є помилковим: під час порівняння результатів може з'ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку ви одержите якщо не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний.

Батькам учасників тестування

Ø Не збільшуйте тривожність напередодні тестування. Дітям завжди передається хвилювання батьків. Через свої вікові особливості діти можуть емоційно «зірватися».

Ø Підбадьорте їх , хваліть за те, що вони роблять добре. Чим більше дитина боїться помилки, тим вона ймовірніша.

Ø Стежте за здоров’ям дитини, контролюйте режим підготовки.

Ø Створіть сприятливі умови для навчання дома. Стежте, щоб ніхто не заважав.

Ø Зверніть увагу на хурчування. Під час інтенсивного інтелектуального навантаження необхідне вживання збалансованого комплексу вітамінів.

Ø Простежте, щоб напередодні тесту дитина відпочила.

Кiлькiсть переглядiв: 294